Kassasystem – för alla sorters butiker.

HiCore Retail

För dig som har fysisk butik erbjuder HiCore Retail en kassalösning fylld av smarta och lättanvända funktioner. Du får dessutom full koll på lager och inköp och kopplat med din e-handel och samtliga butiker om du har flera. Allt är realtidsuppdaterat och du har tillgång till all din historik.

Med integration till Fortnox bokförs dagskassor automatiskt varje dag. Du kan även skicka fakturor från HiCore som bokförs direkt i Fortnox.

POS

Försäljningen i fysisk butik sköter du i vår kassa som är både kompetent och lättanvänd. Full med funktioner såsom kampanj, reklamation, kundlojalitet och lagersaldo. Du tar betalt säkert och flexibelt med bland annat betalkort och Klarna InStore.

BETALNING

En viktig del av köpet är betalningen. För kortbetalningar väljer du bland de ledande leverantörerna på marknaden som Nets eller Verifone. Vill kunden betala med Klarna i fysisk butik på samma sätt som på nätet så fungerar det också. Du hanterar enkelt handpenning, presentkort och tillgodokvitton och kan lägga upp ytterligare egna betalslag såsom exempelvis Swish.

LAGER/INKÖP

HiCore Retail hjälper dig att lagerhålla rätt antal av rätt produkter vid rätt tidpunkt, viktigt för din lönsamhet! Det finns effektivt inköpsstöd som fasta sorteringar, bristinköp, och smidig inventering med handdator. Jobbar du med variant stödjer vi det med.

ORDERHANTERING

För dig som säljer beställningsvaror har HiCore Retail en riktigt bra orderhantering där du skapar din kundorder som kan kopplas till inköpsordern och säkrar upp ett effektivt inleveransflöde. Det finns även möjlighet till att ta ut handpenning direkt vid kundbeställning.Har du e-handel kommer du ha koll på alla dina order från webben i HiCore Retails kundorderöversikt och hanterar smidigt såväl ändringar som bevakning och leveranser.

E-handel

E-handeln blir allt viktigare för många aktörer med fysisk butik. HiCore Retail har ett API för e-handel och flera färdiga integrationer med ledande e-handelsplattformar som realtidsuppdaterar lager, kunder och order.

Det möjliggör sömlös omnihandel för dina kunder och en effektiv hantering av dina order från webben.

Kunden bestämmer när, var och hur inköp, leverans och eventuell retur ska ske och vår lösning klarar av det.

Analys / Uppföljning

Hur blir du ännu bättre? Genom att veta vad du gör bra, så du kan göra ännu mer av det och göra mindre av det som inte går bra.

Du behöver veta vad du tjänar pengar på och när du säljer bäst. De svaren och många fler finns i HiCore Retail, du får dem via standardrapporter och API som ger dig möjlighet att följa och granska dina egna nyckeltal.

Ladda ned produktblad


I vårt produktblad kan du läsa om en del av de funktioner som finns i HiCore Retail, vårt affärssystem för butiker.