Affärssystem – för grossister.

HiCore Business

För dig som grossist erbjuder HiCore Business en lättarbetad kundorder med faktureringsalternativ som enkel-, del-, eller samlingsfaktura. Fakturan skickas sedan enkelt till kund antingen som en PDF-faktura eller som en e-faktura. Du skapar offerter, kan använda flera prislistor och får effektivt stöd för inköp.

Vi har lösningen

Är din verksamhet uppdelad på flera bolag så har du ändå möjlighet att dela på information såsom artikelsortiment, prislistor samt tillgång till alla lagers saldo för att lätt kunna beställa av bolag inom koncernen. Systemet hanterar även flera lagerställen.

Offert / Order

Du skapar enkelt offerter där du direkt ser tillgängligheten, det vill säga om varan är säljbar eller när den planeras komma till lager. Offerten gör du sedan om till en kundorder och får automatiskt en spårbarhet.

Prissättning

Prissättning sköter du med rabatter på kund/kundgruppsnivå eller genom att skapa prislistor som knyts till kund/kundgrupp .

Kundorderöversikt

I kundorderöversikten har du full koll på alla dina order och du har ett flexibelt fakturaflöde där du kan ställa ut både del- och samlingsfaktura och självklart välja att skicka dem per mail.

Lager / Logistik

Med HiCore Business har du tillgång till en smidig inventeringsrutin med handdator. Du kan ha obegränsat antal egna lagerställen där varje lagerställe värderas individuellt och det finns även funktionalitet för ”dropshipping”.

Med integration till nShift kan frakt beställas och fraktsedlar skrivas ut direkt från systemet. Dessutom får du hjälp att lagerhålla rätt antal av rätt produkter vid rätt tidpunkt, viktigt för din lönsamhet!

Inköp

HiCore Business finns effektivt inköpsstöd med bristinköp där systemet tar fram ett inköpsförslag utifrån disponibiliteten samt säkerhetslager på artiklarna. Det gör att du kommer så nära ”just in time” som möjligt.

Du slipper binda kapital onödigt länge och ökar vinsten.Du får även en enhetshantering som gör det möjligt att köpa in och sälja i olika enheter. Jobbar du med varianter stödjer vi det med.

Analys / Uppföljning

Hur blir du ännu bättre? Genom att veta vad du gör bra, så du kan göra ännu mer av det och göra mindre av det som inte går bra. Du behöver veta vad du tjänar pengar på och när du säljer bäst.

De svaren och många fler finns i HiCore Business, du får dem via standardrapporter och API som ger dig möjlighet att följa och granska dina egna nyckeltal. 

E-handel

Även i grossistledet

E-handeln blir allt viktigare även i grossistledet, kunden kan själv sköta sin orderläggning vilket förenklar för både dig och kund och du får dessutom en fin marknadskanal för att visa upp ditt utbud.

HiCore Business har ett API för e-handel och flera färdiga integrationer med ledande e-handelsplattformar som realtidsuppdaterar lager, kunder och order. Det ger dig en sömlös handel i flera kanaler och en effektiv hantering av order.