F.A.Q.

Är systemet molnbaserat?

Systemet är molnbaserat vilket innebär att du kommer åt systemet var du än befinner dig. All data lagras med hög säkerhet i datahallar inom Sveriges gränser. Det sker löpande uppdateringar av systemet per automatik. 

Hanterar systemet flera olika lager?

Du har en stor flexibilitet när det gäller lagerhantering. Du kan välja att butiker kan ha sina egna lager eller ha flera försäljningskanaler som säljer mot samma lager. Du flyttar varor enkelt mellan olika lager via lagerflyttar och lagerflyttsförlag för att ha rätt vara på rätt ställe.

Kan man ha flera butiker/organisationer i samma system?

Ja, man kan ha flera lika eller olika juridiska organisationer i samma system. På så sätt kan man dela samma information som tex. sortiment, prislistor och lager.

Ingår support?

Med systemet ingår fri support där vi har hög kompetens och erfarenhet av branschen. Supporten nås både via mail och telefon. Som kund hos HiCore får man även tillgång till vår jour som är öppen kväller och helger, då det är som viktigast att allt flyter på i butiken. 

Utöver supporten får du som kund även tillgång till vår Kundzon. Där kan man enkelt få svar på sina frågor via vår FAQ eller bland våra guider och checklistor. 

Kan jag koppla ihop min fysiska butik med min e-handel?

 Ja, vi har integration till många e-handelsplattformar. Genom att ha affärssystemet och din fysiska butik integrerad med din e-handel får du ett uppdaterat lagersaldo i realtid oavsett vart kunden handlar. Du slipper dubbel administration med artiklar och order och sköter allt på ett ställe.

Hur kan man jobba med varianthantering?

 En artikel/vara som finns i olika utföranden som exempelvis färg och storlek kan du skapa upp och koppla ihop som en modell i vår varianthantering. Du får en överskådlig och tydlig bild över vilka varianter artikeln finns i vår matris.

Hur hanteras prislistor?

 Du kan skapa olika prislistor. Kanske finns det olika prislistor per butik eller företag i en koncern, eller så kan du ha en central prislista.  Det går även att skapa prislistor för en viss kundgrupp eller helt kundunika priser. Det finns ingen begränsning i antal prislistor.

Hur kan jag få en presentation av hur lösningen?

 Vi erbjuder alltid kostnadsfri webbvisning eller möte på plats hos er där vi skräddarsyr hur lösningen skulle fungera för er. Boka genom att klicka på länken här .

Vilka är era kunder idag?

För HiCore Retail har vi butiker som säljer mot B2C inom olika branscher inom handel. Dessa kan vara helt fristående med eller utan e-handel eller kopplade i kedja med samma eller olika juridiska personer, med eller utan e-handel. För HiCore Business jobbar de flesta av våra kunder med B2B med eller utan e-handel. Det alla våra kunder har gemensamt är att dom handlar med olika varor, allt från byggvaror och djurfoder till inredning och kläder.  

Kan jag integrera andra system vi använder i verksamheten till HiCore?

HiCore har ett öppet API som du kan koppla dig mot alternativt använda någon av våra partner som har färdiga integrationer.

Vad kostar det?

Vi har ingen prislista på hemsidan men tar gärna fram en prisbild när vi vet vilka delar du behöver. Vår prismodell är gjord så att man betalar för de delar/moduler man använder. Därav blir lösningen och prisbilden anpassad efter dina behov.  Kontakta oss för att få en prisbild.

Säljer ni även hårdvara?

Hos oss kan du köpa den utrustning som behövs för att nyttja alla delar i våra system såsom exempelvis kassadator, etikettskrivare, handdatorer mm. En fördel med att låta oss leverera utrustningen är att vår support har detaljerad kännedom om alla delar. Har du hårdvara gör vi en inventering av befintlig utrustning och ger förslag på kompletteringar/vad som behöver bytas ut.

Hur går det till om vi vill byta vårt nuvarande system till HiCore?

Vi hjälper alltid till med konvertering av befintliga data och uppstart med utbildning och rådgivning. För oss är det viktigt att du kommer i gång direkt och känner dig trygg med att använda systemet och funktionerna fullt ut. Vi hjälper också till att se över befintliga processer i samband med ett byta av kassa/affärssystem för att se vilka steg man kan effektivisera och underlätta i arbetet i verksamheten.  

Vad har ni för övriga tjänster?

Förutom att vi kan erbjuda vidareutbildning i systemet vill vi även med hjälp av vår branscherfarenhet hjälpa till att utveckla er verksamhets processer. Vi vill vara en del i våra kunders utveckling.